Seks op de camping

Zoals gezegd ben ik op vrijdag in Inverness gebleven en heb ik wat in de stad rondgewandeld. Ik ben elke outdoorwinkel van de stad ingeweest voor een reserveonderdeel voor mijn tent, want een paar dagen geleden is een stuk van de stok gebroken tijdens een nachtelijke storm. Uiteindelijk heb ik in de 4e winkel een bruikbaar alternatief gevonden, dat nog gratis was ook. Nu maar hopen dat ik het niet hoef te gebruiken.

‘s Avonds ben ik dan eindelijk eens naar een Indiaas restaurant gegaan, dat was er nog steeds niet van gekomen. Het smaakte erg goed. Tenslotte heb ik op de kermis naast de camping nog een kop koffie op. Ook op deze kermis stond alle muziek zo zacht dat je er eigenlijk niets van hoorde.

De route van de volgende dag had twee opties. De hoofdroute ging via een pontje dat alleen in de zomer vaart, de winterroute omzeilde dat pontje. Volgens het informatiecentrum in Inverness had ik geluk, want het zou de tweede dag zijn dat de boot weer voer. Bij de pont aangekomen was er echter geen boot te bekennen. Gelukkig bleek deze alleen even naar de haven gegaan te zijn om bij te tanken. Ik hoefde dus niet terug te fietsen.

De route ging verder over erg mooie wegen, langs watervallen en rivieren. En over een spoorbrug waar een metalen wandelpad met een metalen steile trap naast lag. Dat was dus weer een keer alle bagage van de fiets halen, de fiets naar de overkant brengen, teruglopen en de bagage ophalen. Je zou eraan gaan wennen.

De camping in Lairg waar ik nu sta is maar vijf pond, dus goed te betalen. Er wordt alleen wel openlijk en veelvuldig in het openbaar de seks bedreven. Er zijn overduidelijk kleine eendjes op komst.

Het laatste stuk op het Schotse vasteland ging dwars door de onbewoonde noordelijke Highlands. Hier valt niet veel over te vertellen, anders dan dat het tot 12 uur heerlijk weer was, dat het daarna begon te stormen en gieten en het belangrijkste: naast Yorkshire is dit tot nu toe zeker weten het mooiste stuk van de tocht. Onderweg kwam ik onverwachts Jimmy weer tegen, een Schot die rond Schotland aan het fietsen is en daarbij zo dicht mogelijk bij de kust probeert te blijven. We waren eerder op de camping in Inverness buren.

Gisteren heeft Sandra, mijn zus, mijn vlucht naar Bergen in Noorwegen geboekt aangezien ik geen wifi had. Vandaag heb ik dit nog telefonisch geupdate zodat ik zeker ben dat mijn fiets mee mag en heb ik de ferry van de Orkneys naar Shetland geboekt. Helaas heb ik maar 1 dag op Shetland, maar ik hoor overal dat de Orkneys mooier zijn. De telefoontjes hiervoor gingen wel wat moeizaam, want het gsm-signaal was erg zwak. De uren daarvoor was er echter helemaal geen bereik in the middle of nowhere.

‘s Avonds heb ik moeten vechten tegen de wind om mijn tent op te zetten. Door het gebrek aan beschutting en door de enorme windvlagen werd de tent een grote vlieger. Probeer dan de haringen en de scheerlijnen maar eens vast te zetten. Koken was niet echt een optie met dit weer, dus ik ben maar naar een pub gegaan voor een biefstuk en een pint. Daar bleef het nog lang gezellig met een paar Thursoërs. Morgen pak ik de boot naar de Orkneys.