13 december – dag 11

Rond 9 uur sta ik op. Voordat we gaan brunchen lopen we even rond het hostel. Na het eten krijgen we wetsuits aan en stappen we in de bus van Rangitata rafting: Vandaag gaan we raften! Voor mij is dat van te voren al een van de hoogtepunten van de vakantie.

Ik zit samen met Robert, Ronald, een Australische en twee Amerikanen in de raft. Het is een tocht met verschillende gradaties stroomversnellingen, waarvan 2 met een klasse 5 van 6. Dat is het hoogste wat voor niet-professionele rafters mogelijk is.

Het is echt een geweldige tocht. Onderweg stoppen we nog om van een klif af te springen en een stuk te zwemmen, wat iedereen doet. Later hebben we mogelijkheid om dat nog van een hogere klif te doen, maar dat sla ik over. We gaan ook nog met de raft surfen tegen de golven in. De instructeur is erg enthousiast en geestig, wat het nog veel leuker maakt. Van de rafttochten die ik tot nu toe heb gedaan is dit toch zeker de leukste en de beste.

Na de tocht hebben we een lekker worstjesbarbecue en brood met salade en vertrekken we naar de volgende camping. Zoals gewoonlijk rijden we weer in de stromende regen. Gelukkig is het droog als we op de camping aankomen. ’s Avonds willen we nog even stappen in het bruisende dorp Lake Tekapo, maar alles blijkt om half 11 al dicht te gaan. Na een wandeling onder de heldere hemel vol sterren, kletsen we op de camping maar even wat na.