7 december – dag 5

We zouden vandaag beginnen met de 2-daagse trekking in Tongario National Park, maar vanwege het weer in het park is het niet veilig deze tocht te maken. In plaats daarvan maken we een dagtocht in het park van een groot gedeelte van de tocht. Helaas ben ik de hike niet zonder kleerscheuren doorgekomen, maar daarover zo meer.

De eigenaresse van de camping is onderweg naar het beginpunt onze gids en haalt ons ’s middags weer op. We maken een fantastische tocht langs onder andere The Red Crater door een berg- en vulkanisch landschap. Op de hogere plekken ligt sneeuw die eerder deze week nog gevallen is. We beklimmen de berg Ngauruhoe (Mount Doom van Lord of the Ring).

Op weg naar beneden ga ik onderuit in de sneeuw. Nadat ik weer opgekrabbeld ben en wat verder gelopen ben roept Wouter opeens ‘Hé, ik kan bijna je onderbroek zien!’. Wat blijkt, er is een grote winkelhaak in mijn broek gekomen tijdens het vallen. Gelukkig gaan we overmorgen naar Wellington, waar vast wel een outdoor-sportwinkel zal zitten waar ik een nieuwe kan kopen.

Het laatste stuk van de toch gaat door een bos heen. Helaas hebben ze hier traptreden in het pad gemaakt. Ik vind een gewoon pad toch lekkerder lopen. Als we uiteindelijk bij de parkeerplaats aankomen staat de bus al klaar. Nadat we ’s avonds een hamburger bij de Burger King hebben genomen rijden we naar een zwembad met hotpool, waar we lekker gaan relaxen. Ik blijk tijdens de tocht toch nog verbrand te zijn, wat ik merk als ik het hete water instap.